SOFIABRÅTHEN.NO

En blogg om digital markedsføring

En spennende studietur til Dublin

Det er nå en uke siden jeg og en gruppe medstudenter var på klassetur i Dublin, og jeg tenkte derfor å fortelle litt om min opplevelse av turen. Vi skulle være bortreist fra mandag til onsdag, altså ikke så lenge men nok til å se litt av Dublin. Spent var jeg både til å bli kjent med flere i klassen, til å besøke Google og å få sett litt rundt i byen. Jeg hadde samtidig sett for meg at det skulle bli deilig å reise fra kalde Norge til et litt varmere sted uten snø. Der tok jeg visst feil, og endte opp med å måtte kjøpe to tjukke gensere for å holde varmen. Det var utrolig skiftende vær i Dublin og vi fikk oppleve sol, hagl, snø og vind i løpet av en dag.

Den første dagen ble brukt på å komme på plass i Airbnb leiligheten vår og se litt rundt om i nærområdet. På kvelden dro vi en tur på en typisk Irsk pub der vi selvfølgelig måtte kjøpe en øl hver. Jeg er ikke spesielt glad i øl, men er man i Dublin så må man nesten. Neste dag var det tid for å besøke Google, noe som jeg hadde sett mest frem til i løpet av denne turen.

Da vi kom til Google’s hovedkontor ble jeg forbløffet over hvor stort det var. Hvis jeg ikke husker feil så er det rundt 6000 (!) ansatte som jobber der, og det er nesten ingenting de ikke har. De har alt fra restauranter, kafeer, spillerom, treningsrom, frisør og svømmehall for å nevne noen. Jeg syntes også det er utrolig interessant og gøy å se hvor fleksibel arbeidsdag de ansatte har. Så lenge de får gjort jobben de skal, så kunne de bestemme selv hvor de ville bruke tiden sin på. Dersom du ville ta en pause i et spillrom eller komme på nye ideer i områder for avslapping. Etter en spennende tur rundt om hos Google, så tok vi turen til Dublin sine shoppinggater. Det fikk lommeboken merke!

På onsdag var det egentlig tid for å reise hjem, men takket være stormen «Emma» ble vi nødt til å være i Dublin en natt til. Det var selvfølgelig litt kjipt, siden vi var innstilt på å dra hjem, men det positive var at vi fikk mer tid til å bli kjent med klassen. Det ble mye venting på hotellet og flyplassen, men vi kom oss hjem heldigvis torsdag ettermiddag før været ble dårligere.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.